Вступ
Обдаровані діти складають резерв інтелектуального
піднесення будь-якої нації. На сьогодні в Україні проблема обдарованості,
творчості, інтелектуалу виходить на передній план у державній політиці,
визначаючи пошук, навчання і виховання обдарованих дітей та молоді,
стимулювання творчої праці, захист талантів. З цією метою в Україні за участю
Президії АН України, МОН України й ряду інших міністерств та відомств, створена
комплексна програма пошуку, навчання і виховання обдарованих дітей і молоді
«Творча обдарованість».
Обдарованість – це високий рівень здібностей людини, що
дозволяє їй досягти особливих успіхів у певній галузі діяльності. Розрізняють
загальну спеціальну обдарованість. Загальна розумова обдарованість виявляється
в оволодінні всіма видами діяльності, для успішного здійснення яких необхідні
певні розумові якості. Спеціальна обдарованість пов’язана з певними видами
діяльності, в яких вона найбільше розвивається. Диференціюють психомоторну,
інтелектуальну, творчу, академічну, соціальну і духовну обдарованість.
Психомоторні здібності тісно пов’язані зі швидкістю,
точністю рухів. Інтелектуальну обдарованість пов’язують із високим рівнем
інтелектуального розвитку. Академічна обдарованість визначається успішністю
навчання, такі діти в майбутньому стають відмінними спеціалістами. Соціальна
обдарованість розглядається як складне,
багатоаспектне явище, що визначає успішність успілкуванні. Соціально-обдаровані
діти – це майбутні лідери. На питання як працювати з обдарованими дітьми з
фізики на уроках та в позакласній роботі, дасть відповідь ця брошура. В ній
вміщені заходи, які можна використати для поглиблення знань з предмету та
виявлення обдарованих дітей.
повний матеріал у файлі
|