ШМО вчителів гуманітарного циклу
КЗШ №15

Вівторок, 24.06.2025, 06:35

Вітаю Вас Гість | RSS | Головна | Каталог файлів | Реєстрація | Вхід

Головна » Файли » Мої файли

Узагальнювальні слова при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при однорідних членах
[ Викачати з сервера (59.5 Kb) ] 03.01.2014, 11:53

Вчитель Козюра О. В.

Урок із застосуванням інтерактивної технології (робота в групах)

 

Тема. Узагальнювальні слова при однорідних членах речення. Двокрапка і тире при однорідних членах

Мета: поглиблювати знання учнів про однорідні члени ре­чення,  їх ознаки, види зв'язку між ними, виробити вміння правильно ставити розділові знаки при ОЧР; розвивати творчу увагу, логічне мислення та пам'ять; формувати культуру поведінки; виховувати любов до природи.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Обладнання: таблиці, малюнок, моделі схем речень з однорідними членами, роздавальний матеріал,  індивідуальні пакети завдань та допоміжного матеріалу для учнів.

Культурологічна змістова лінія: образи природи: жов­тень.

 

                                                        Хід уроку

І. Мотиваційний етап

1.  Ознайомлення учнів з темою та кінцевою ме­тою уроку.

2.  Актуалізація опорних знань учнів через ігрову ситуацію («Чарівна скринька»)

 

Висновок:ОЧР відповідають на одне питання, відносяться до одного слова в реченні і є однаковим членом речення.

 На сьогоднішньому уроці ми навчимося ставити розділові знаки при ОЧР.

 

II. Операційно-пізнавальний етап

1.  Лінгвістична казка «Звідки взялися однорідні члени речення». Робота з підручником

2.  Робота в парах по відтворенню змісту та ро­зуміння вивченого матеріалу Учні дають один од­ному відповіді на подані в індивідуальних пакетах питання.

— Чи всі однорідні члени поєднуються сполучниками?

— Якими сполучниками можуть поєднуватися ОЧР?

— Як визначити узагальнювальне слово в реченні?

—  За яких умов між однорідними членами вжи­ваються коми?тире?двокрапка?

— Яку роль, на вашу думку, відіграють однорідні члени речення в нашому мовленні?

 

3.   Висновок  з використанням таблиці «Однорідні члени речення».

       Між однорідними членами можуть бути єдналь­ні, протиставні розділові відношення. За моделями, дібраних речень та їх схемами установлюються від­ношення. (Усно)

1) Летять листки пожовклі та зів'ялі, летять до ніг і шумно шелестять.

2) Світить, та не гріє сонце золоте.

3)  То дощ іде, то знову рвучкий вітер підні­мається.

Важливо наголосити, що повтори одного й того ж слова в реченні не є однорідними членами.

 

ІІІ. Систематизація й узагальнення вивченого

1.     Добір видових та родових понять.

Річки:……………………….

Міста………………………..

Гриби………………………

Квіти ………………………

Дерева………………………

Частини мови……………..

Розділові знаки……………

2Пояснювальний диктант.

Вересень, жовтень, листопад — осінні місяці. Скрізь: і в лісі, і в полі, і біля річки -кожен з них порядкує по-своєму. Перший жнивує, другий фарбує, третій землю до зими готує. Їх ми любимо, шануємо і че­каємо. Жовтень — це справжній трудівник. Він пече хліб, буряки вивозить, стерні заорює. Прикрасить ліси й діброви, стежки й шляхи та й починає чекати наймолодшого брата.

     

        Учні роблять синтаксичний розбір речень, уста­новлюють типи зв'язку між ОЧР, вчаться правильно інтонувати речення з однорідними членами, знайом­ляться з кількома їх рядами.

 

2. Аналіз текстів з однорідними членами, поданих в індивідуальних пакетах учням.

Заслуховуються в класі тексти «Диво-яблуко» (про­зовий уривок із твору Б. Чалого «Мої дванадцять мі­сяців»), «Яблунька» (вірш В. Малишко). Двоє учнів за попереднім завданням учителя презентують діалог  «Знову осінь...» (інтонування)

3. Створення власних невеликих текстів з вико­ристанням ОЧР за групами:

I група — «Осінь-трудівниця»

II група — «Обриває вітер пелюстки останні»

III група — «Зажурилась квітка — чує вона сніг»

IV. Підбиття підсумків уроку «Я навчився…»

V. Домашнє завдання

  Дібрати   зразки   текстів   наукового   стилю з ОЧР з підручників для 5 класу.

 

Знати:

визначення однорідних членів;

три умови, за яких члени речення стають однорідними;

типи зв'язку між однорідними членами речення;

особливості інтонування речень з однорідними членами речення;

різницю між поширеними та непоширеними однорідними членами речення;

поняття про ряди однорідних членів речення.

                                               Однорідні члени речення

Види за приналежністю до члена речення

Головні та другорядні члени

Ознаки одно­рідних членів речення

Є одними й тими же членами речен­ня. Зв'язані з одним і тим же чле­ном речення; відповідають на одне і те ж питання; залежать від одного (головного) слова в реченні

 

 

 


повний матеріал у файлі

Категорія: Мої файли | Додав: masik-jan
Переглядів: 1441 | Завантажень: 48 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:

Форма входу

Категорії розділу

Мої файли [10]

Пошук

Наше опитування

Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 6

Друзі сайту

Статистика


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0